Room 17

Room 17

16 november 2012

3D

 
 
Driedimensionaal
 
 
Je eigen vaas, kandelaar of kapstok uitprinten met een printapparaat.
Nee, niet op papier maar als driedimensionaal (gebruiks)voorwerp. Deze verbluffende techniek is al vele jaren bruikbaar in de medische wetenschap, architectuur en filmindustrie en ligt nu ook binnen handbereik van de consument. Hoe werkt het? Met een digitale schets en met behulp van gips, metaal, keramiek, of polyester maakt een 3d printer elk object in fysieke vorm. Stel je voor, een zelf ontworpen kandelaar die in een handomdraai uit je eigen 3D printer rolt! Of een prachtige Jeanne d'Arc Living cloche van zwart metaal..........Het is bijna niet te geloven !
De verwachting is dat we over pakweg een jaar of tien, allemaal een 3 D printer in huis zullen  hebben waarmee we meubilair, sieraden, speelgoed, servies, schoenen en nog tal van andere voorwerpen kunnen maken. Toekomstmuziek? Nee hoor. De eerste 3d printers zijn al te koop bij de B.ijenkorf.
 
 
 
 
 


 
Niet geprint maar gekocht op de brocantemarkt ;-)
 

13 opmerkingen:

It's me zei

Nog ooit van gehoord....lijkt me gaaf hoor....fijn weekend....liefs Ria....xxx

Home and Lifestyle zei

Ik weet niet wat ik hiervan moet denken, ik denk al sip aan alle ritjes die ik niet meer naar de kringloop hoef te maken. Kun je de printer tegen die tijd ook op oude materialen instellen :)?

Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

Anoniem zei

Åååå... det blå skapet var bare utrolig nydelig:)
Ha en herlig helg
Klem Merete

Nicole Claudia zei

Hm... Ik geloof dat ik gewoon een gekocht exemplaar op de brocantemarkt toch leuker vind... het zoeken en snuffelen en je hebt een origineel oudje en geen nieuwe kopie...

Over 10 jaar al? wauw... dat's al snel.

Fijn weekend, groetjes Collie

Nicole Claudia zei

Hm... Ik geloof dat ik gewoon een gekocht exemplaar op de brocantemarkt toch leuker vind... het zoeken en snuffelen en je hebt een origineel oudje en geen nieuwe kopie...

Over 10 jaar al? wauw... dat's al snel.

Fijn weekend, groetjes Collie

amy zei

Heb net ff een gaaf bed uitgeprint ,kga m gelijk maar uitproberen.......zzzzzzzzzzz

saskia zei

ja bizar he heb het een keer bij de wereld draait door gezien.
ik weet niet wat ik er van moet denken, als je in de krant leest dat er dan ook wapens van gemaakt kunnen worden vind ik het maar een eng idee .
voor de medische wetenschap is het dan wel weer goed denk ik.

maar voorlopig doen we het gewoon nog ouderwets met spullen van de brocantemarkt en dat vind ik helemaal niet erg .
dat snuffelen naar mooie schatten zou ik niet willen missen toch.

een heel fijn weekeind grtjs saskia

Jeanette zei

Ik denk toch dat ik het artikel liever in de winkel koop. Was vandaag nog in Amsterdam bij brocantewinkel De Weldaad, erg leuk om te zien.Niks gekocht, was behoorlijk aan de rijs.

Groet,
Jeanette

Hannekie(Sisterly) zei

lijkt me heel bijzonder..maar niks voor mij eigenlijk..maar wie weet verander ik nog eens van gedachten. vaak moet je het eerst allemaal zien voordat je enthousiast wordt
liefs hannie

Janny zei

Nah... lijkt me voorlopig nog niks. Krijg je allemaal dezelfde spullen. En het plezier naar het snuffelen van speciale dingen is weg.
En bovendien, ik las het hierboven ook nog, kunnen er enge dingen mee gebeuren, zoals wapens maken etc.
Dat zal eerst afgeschermd moeten worden.
Dus voorlopig voor mij geen 3D printer.
Maar wie weet? Misschien kunnen we over een tijdje zelf ontwerpen wat we leuk vinden en dat over zetten naar een printer.
Janny

Maison Beldecor zei

Hallo meine liebe,
klingt wirklich unglaublich, aber ich kenne diese Technik von meinem Mann, er arbeitet in der Chemietechnik bereits damit...
Liebe Grüße und eine schöne Woche!
Bine

Unknown zei

Nee heb ik ook nog niet van gehoord, maar het zou wel geweldig zijn natuurlijk!
Fijne avond!
Nicole

Unknown zei

Ik heb een vraag. De website natuursteen-werkblad.be lijkt te zijn geinspireerd op fashion blogs. Ze verkopen alleen geen jurken maar stenen zoals terrazzo, graniet, composiet, keramiek. Wat vinden jullie van de website natuursteen-werkblad.be. Top of flop?